10 December, 2009

Idola Kecil 2


Aku skg dh giler tgk rancangan idola kecil (IK)...haha..dorg nyanyi best giler..kalo mse IK 1 aku x layan pn..tp kali ni tah cmner suatu ari aku terbukak TV9, agknye mse tu xder rancangan best dh tgk..skali ternganga aku dgr suara dorg..best giler sey..

mulai saat tu aku layan IK..mslhnye dorg ni buat sabtu mlm, time aku selalu takda..biase la selalunye time tu aku kt luar beriadah mlm minggu..hehe..mujur gak dorg ader ulangan tp ari rabu 10.30..huh awat la lmbt sgt..

serius dorg nyanyi best..yg nyanyi bdk dlm umur 9-12 tahun..tp cara nyanyi mcm org dh besar..mula2 skali plg aku terpikat nk tgk sebab der slh sorg ni nama die Fienaz nyanyi lagu "bila aku sudah tiada"...huh merisik kalbu beb..soknye g kerja 1 ari aku layan lagu tu..terbyg2 fienaz nyanyi.

then der sorg lg dayana..yg ni mmg selalu dpt pujian..xpernah pn dpt kutukan..mmg smooth je nyanyi. der skali die nyanyi lagu Liyana Jasmin, aku rase die lg best nyanyi dr pnyanyi asal.
comel budaknye..pndi lak tu pndg kamera..main2 mata tgk kamera.

pastu aku terpikat ngan sorg lg nama sam,budak cina yg tembam. nmpk je x reti speaking Malay tp skali nyanyi lagu melayu yg nada tinggi, terangkat beb

Skg aku dh minat sorg lg nama azam..huh..yg ni pon sama mcm dayana xpernah dpt kritikan.bg la lagu per2 pon sume leh bwk..mse aku tgk tu die bwk "lagu untukmu-MUH", mgu depannye "dangdut", mgu ni paling feeling.lagu Sudirman..siap menangis tu sambil nyanyi. Xsangka aku budak2 pon leh feel nyanyi lagu sedih2 ni..

tp serius aku snggup berjaga mlm smlm semata2 nk tgk ulangan IK2 yg minggu lepas..mse tu aku kuar..balik2 je housmate aku cter mgu ni dorg nyanyi lagu Sudirman..Azam nyanyi sambil nangis..Sam lak volunteer nk kuar ganti Nurul yg patutnye kene kuar mgu ni..wahh..sedey sey..mmg sape skg terbyg2 aku episod tu..haha..

next week aku berazam sabtu mlm xnak kuar..demi nk layan IK2..lg best dr Af..kalo AF bukan best sgt sore..nk harapkan cantik je..pastu gerdik2..

5 comments:

Anonymous said...

uwahhhh...isma berazam xnk kuar mlm minggu...hehe...minggu ni aku spot check...

tgz said...

ismah2..bawak2 bertaubat la..

Cik Seni said...

yeke sabtu malam minggu ni tak nak kuar??hik2...tiba2 lesap... ;p

Faizul Azmil said...

Kalau tengok TV kat kedai haruslah die tak tayang program ni. Haha.

nurish said...

kalo aku g kedai pn akan make sure balik sebelum rancangan
tu start..haha